Sabar itu Kunci.

"Be strong."


ASSALAMMU'ALAIKUM.

Di kala diri kegersangan idea.
Tika itu hati ingin menaip, terus meronta.
Aku sendiri bingung mengapa.
Mungkin dah mereng agaknya.

Cewah, pantun celup. Aha menjadi {Cikgu Aina jangan marah haha}

Aku on the way ke Terengganu {tak payah nak on the way sangat, tak berangkat lagi pun sebenarnya ahak ahak}

Okay, Aida! Jangan buang masa! Omg. Straight to the point. Uhuk.

" You will never know that Allah planned the best for you,
You are not alone and you will never be,
Just stay strong, and keep moving.
Because you got a long way more to go. "

Wah, membina!

Pernah sekali, aku pernah terjatuh tangga {akibat melompat terlampau}. Oh ya, lupa nak mention. Depan lelaki. Aha.
 Dan tiba-tiba petang tu, aku dibelanja aiskrim {yum yum}

Aku pernah dilanda badai, rasa macam bunuh diri tu jalan penyelesaian terbaik {Astaghfirullahal'azim}.
Tapi, aku yakin kat Allah. Aku teruskan hidup. Aku bangkit. Dan yes, sebenarnya jalan hidup aku masih panjang.
Kalau aku ikutkan perasaan aku waktu tu, mungkin aku takkan dapat menaip sekarang {cewah}.

Aku pernah menangis. Teruk. Hanya sebab suatu dugaan yang jauh lebih kecil dari dugaan Nabi.
Allah hantar ramai kawan untuk aku. Untuk pujuk aku. 
Dan ya, aku yakin. Allah takkan tinggalkan aku sendirian. I am never alone. And in sha allah, I will never be.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

" Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. " {surah asyyarh : 5 & 6}

Aku kerap ulang ayat Allah di dalam setiap post aku. Mungkin sebab ayat tu sangat menarik perhatian. Dan hakikatnya, semua ayat Allah memang menarik perhatian semua orang.

Maka, yakinlah yang Allah tu ada di sisi kita sentiasa. Allah takkan tinggalkan kita terkapai-kapai. Allah takkan bagi ujian yang kita sendiri tak kuat untuk hadapi. Allah takkan lupakan kita.

Jadi, kuatlah. La tahzan, innallahama'ana :)

ASSALAMMU'ALAIKUM

No comments:

Post a Comment

Kata-katamu adalah semangatku.
Ceh.